Beauty haul part II (Primark)

WARNING als je ondervindt dat er enorm veel typfouten in deze blog staan, blame de valse nagels. [ Note to self : geen valse nagels meer opplakken bij het typen… ]

Dussssss, zoals je kan lezen hierboven heb ik mij gewaagd aan het plakken van valse nagels. Ik ben sowieso al geen fan van lange nagels (dat getik, dat gekras + bijhorend tenenkrullend lawaai en het gevoel staan mij echt niet aan.) Het gaat zelfs zo ver dat ik tijdens stress momenten wel eens een nagelbijtertje kan worden. Helaas is dit de laatste tijd veel voor gekomen door stressperiodes zoals examens, herexamens, werk en kot  verhuizen en andere existentiële crisissen ;). Daarom dacht ik, laat ik maar eens mooie valse nagels kopen en dit uitproberen voor the sake of science mijn blog, zodat jullie er niet meer mee hoeven te knoeien (of wel als het resultaat je aanstaat uiteraard). De nagels (Primark // €1,50) waren deel van mijn grote aankopenhoop die je (samen met andere producten die ik al heb besproken) kan bekijken in mijn vorige post.

IMG_7123

Het proces ging met ups en down en tijdens het schrijven van deze post ben ik er nog altijd niet helemaal uit wat ik er nu écht van vind. Ik weet wel dat ik nu wel veel respect heb voor vrouwen die zulke nagels dag in, dag uit kunnen (ver)dragen en alle dagdagelijkse taken kunnen uitvoeren.

Als eerste koos ik de übercute watermeloen nagels, aangezien ik volgende week op reis vertrek en hoopte dat het resultaat zou meevallen zodat ik kan shinen  in Valencia. Een hele revelatie voor mij waren de verschillende nagels op ‘maat’. Er waren grote, brede nagels voor de duimen en ieniemienie nagels voor de pinken. Pluspunt dus, aangezien ik dacht dat ik alle nagels uren aan een stuk ging moeten vijlen tot ze volledig op mijn grootte waren. De volgende stap was dus de juiste grootte voor elke nagel vinden en die voor me uit leggen voor de linker- en de rechterhand.

 

Een vriendin had mij aangeraden om sowieso de nagels op voorhand al wat bij te vijlen omdat deze plaknagels meestal veel te groot zijn (en ik heb dan nog een mini-nageltjes). Hier liep het al mis. Ik veronderstelde dat je ze even goed kan vijlen als de nagels al op geplakt zijn. I was wrong. Misschien lag dit aan mijn eerste plak-poging, maar bij het vijlen vielen zowat alle nagels al van mijn rechterhand. Failke dus. Dus voor het plakken van mijn linkerhand, heb ik de nagels wel op voorhand wat bijgevijld. Dit ging veel beter aangezien ik de nagels echt volledig tussen mijn vingers kon nemen, waardoor ze dus veel minder fragiel waren. Toch heb ik nog wat bij moeten vijlen na het opplakken omdat ik ze nog steeds wat te lang vond, maar dit ging redelijk goed.

Het lijmen zelf ging ook moeizaam voor mij. Ik wou toch een ‘beschermlaag’ op mijn nagels aangezien ik die goedkope lijm niet zo vertrouw, maar dan wist ik weer niet zeker of de lijm zou werken. Daarom heb ik maar als mini-experiment maar van 1 hand de nagels eerst een base coat gegeven. Ik heb wel niet veel verschil gemerkt bij het plakken dus als je zelf een basislaag wilt aanbrengen voor je nagels plakt, denk ik niet dit kwaad kan.

Eerst had ik niet goed door waar de lijm uit moest komen en of ik een borsteltje nodig had?! Dus ben ik waarschijnlijk op de meest onprofessionele manier te werk gegaan door de lijm gewoon wat op mijn nagel te gieten in kleine druppeltjes en te verdelen met de teut van het flesje zelf (ik zie sommige van jullie met je ogen rullen en uitroepen dat ik het helemaal verkeerd doe ; I know en het spijt mij echt). De lijm hangt dus ook overal op mijn vingers, maar gelukkig gaat hij er nog gemakkelijk af. Toch iets.

 

Dit is dus het resultaat (let vooral niet op de lijmvlekken en de lelijke afwerking). Op zich vind ik het design en de kleuren écht écht super mooi, maar ik voel dat het niets voor mij is. Als ik van ver ernaar kijk denk ik ‘wow zo mooi gedaan’, maar vanaf het moment dat ik ook maar iets moet doen met mijn handen wil ik ze er meteen afhalen (ohja dat wordt ook leuk). Het heeft mij ook zeker anderhalf uur gekost om te vijlen, plakken, bij te vijlen, lijm verwijderen van mijn vingers en noem maar op. Wat mij ook wat stoort (hoort dit zo bij valse (plak)nagels?) is de bolheid van de nagels. Natuurlijk zijn echt nagels ook niet helemaal plat, maar zelf bij het hard aandrukken, kreeg ik de valse nagels niet helemaal op mijn nagels geplakt. Bizar.

Ik krimp ook iedere keer wat ineen als mijn nagels ergens tegen botsen of over krassen. Alle dingen die normaal vanzelfsprekedn zijn, gaan nu echt iets trager of ergeren mij, denk aan iets zoeken in mijn handtas, een sms typen, de geluidknop van mijn Iphone verschuiven, typen, eten, mijn haar goed steken en ik kan nog even door gaan. Ik ben redelijk zeker dat 1 of meerdere van de nagels er tegen vanavond zal/zullen afliggen. Ook handen wassen, douchen en eten zie ik ook totaal niet zitten met deze verlengstukken aan mijn vingers en typen met deze nagels … cringe. Ligt dit allemaal aan het feit dat de nagels €1,50 kosten of is dit algemeen zo bij valse nagels ?

Conclusie :

Mooi voor een avondje uit (als je veel voorbereidingstijd hebt) : 100 %! Maar praktisch om volle dagen te dragen, laat staat op reis : nope.nope.nope.

[ UPDATE : Nagels opgeplakt : 14u. Eerste nagel die eraf viel tijdens het shoppen : 17u30. Alle nagels zelf afgehaald omdat ik het gevoel niet meer kon verdragen : 19u. Oops , dus duidelijk niets voor mij 🙂 ]

 

Gelukkig heb ik nog iets gekocht in de Primark waar ik wél tevreden mee ben. Twee oogpotloden voor de prijs van één kon ik niet laten liggen. Ik was al een tijde op zoek naar een wit oogpotlood omdat dit zogezegd je ogen wat groter doet lijken en aangezien ik nogal kleine oogjes heb, werd dit mijn nieuwe investering. In het pakketje zit een wit en een roze oogpotlood (helaas staat enkel het witte potlood op de bovenste foto merk ik net, sorry!). Ik ben totaal geen meisje-meisje die overal roze spullen in haar kamer heeft dus ik dacht meteen aan het roze potlood wegsmijten. MAAR ! Ik besliste toch om het eens uit te testen en ik ben er weg van ! Het is veel minder opvallend en veel zachter dan het witte potlood. Ik heb een lijntje getrokken boven en onder mijn oog en het gaf een soort glow aan mijn oog(lid). Het potlood zelf is ook super smooth en zacht om mee te ‘tekenen’, in tegenstelling tot sommige puntige, harde potloden die je oog bijna uitsteken.

 

Deel gerust jullie ervaring met valse nagels en laat mij gerust weten hoe ik deze ervaring zou kunnen verbeteren (alhoewel ik betwijfel of ik ook nog zo veel tijd ga steken in dit karweitje).

 

One thought on “Beauty haul part II (Primark)

Geef een reactie

