Valencia baby ☀

Yaaay mijn eerste travel-post. En wat voor één! Na nog geen 12 uur te vertoeven in het prachtige Valencia was ik al verliefd op de stad en op de zalige sfeer. Het warme weer hielp natuurlijk ook want er is voor mij niets leuker dan tot 1 uur ’s nachts rondlopen en terrasjes in een kleedje zonder te moeten denken aan een vest meesleuren.Vier dagen later was ik helemaal zot van de Spaanse moderne maar tegelijk ook authentieke stad. In deze post zal je vooral foto’s kunnen bewonderen van de mooie dingen die ik daar heb kunnen vangen met mijn gsm omdat *insert cliché* een beeld meer zegt dan woorden.

Hier en daar show ik ook mijn outfits die ik droeg om rond te slenteren, maar veel foto’s van mijn ootd’s heb ik helaas niet. Ik zit nog niet helemaal in de ik-heb-nu-een-blog-dus-ik-moet-tijd-nemen-om-mooie-foto’s-te-maken-modus. Lo siento ! Als jullie je aan de andere kant afvragen waar ik die mooie bruine tint van haal : deels door de Spaanse zon duh, maar in mijn volgende beautyreview kan je lezen over enkele Cartrice producten, waaronder mijn nieuwe favoriet en lifesaver  voor mindere zonnige dagen : BRONZER beautypost een hoop credit voor het mooi egaal maken van mijn huid en de rode vlekjes weg te helpen werken.

Geniet van mijn foto’s 🙂

img_7315img_7322img_7323img_7324img_7327img_7328

Mercat Central. Vers fruit, groenten, Iberico ham (njam) en veel meer. Als je in de buurt verblijft zeker een aanrader om je ontbijt of avondeten te gaan halen (let op : wel maar open tot 15u). Maar persoonlijk vind ik dat dit marktje niet tipt aan de Mercade de la Boqueria in Barcelona :).

img_7401img_7408

img_7422

img_7413

Passeig de L’Alberada (groen ring/park rond Valencia stad). Een kilometers lang park rond de drukke stad. Volgens mij leven alle Valencianen in dit park, je zag iedereen daar lopen, sporten, drinken, de hond uitlaten, voetballen,… Er waren concerten en er stopt een metro middenin het park. Je kan ook via dit park doorlopen naar de Ciudad de las Artes, maar het is wel een stevige wandeling als je vertrekt vanuit het centrum van Valencia.

“Schat neem eens wa foto’s van mij en mijn outfit”.

img_7832img_7344

img_7375img_7370

 img_7379

Let vooral op mijn nieuwe shiny zilveren sandalen op de foto hierboven, ( MyJewellery.com // Nu in sale : €12,50) ze hebben hun eigen leuke anekdote : bij een klein kerk kwam er plots een oud vrouwtje naar mij, typisch Spaans. Helemaal verrimpeld van de Spaanse zon, met een rollende boodschappentasje achter haar en haar wit haar in een dot. Ze begon te wijzen naar mij en naar mijn benen en te ratelen in het Spaans. Nu, ik heb 2 jaar Spaans gevolgd maar ten eerste zit dat zoooo ver en ten tweede sprak die vrouw minstens evenveel woorden uit per seconde als haar leeftijd (dus minstens 80 ofzo). Dus ik dacht, ofwel is ze mij hier aan het uitmaken voor mijn korte jumpsuit (van de Mango trouwens) en ben ik een ketter hier voor die kerk, ofwel probeert ze ons hier te bestelen. Maar ze bleef maar wijzen naar mijn blinkende schoenen en uiteindelijk verstond ik dat ze “bonita” zei en haar duim omhoog bleef steken en wees naar mijn schoenen. Oef, geen overval of scheldtirade over de jeugd van tegenwoordig in ’t Spaans dus. Bedankt oud vrouwtje met uitstekende smaak in schoenen ;).

img_7845

Plaza de la Virgen

img_7486img_7487

Paella restaurant met een interieur dat perfect zou passen op Pinterest.

img_7397

Caeser salad op de Plaza de la Reina. 

img_7303

Spanje vraagt om tapas, hapjes en sangria! (ohja en die knapperd op de zetel was mijn leuke compagnie tijdens de citytrip 😉 )

img_7370img_7375

Catedral de Valencia 

img_7388

Centre Arqueològic de l’Almoina

Net achter de Plaza de la Virgin bevindt zich dit leuke, superrustige pleintje. Hier gingen we even het archeologisch museum binnen om wat af te koelen en toen bleek dat het maar €1 kostte op vertoon van een studentenkaart hebben we wat rondgelopen binnen. Normaal ben ik geen geschiedenis-liefhebber, maar als je in Valencia bent, is het zeker aan te raden! Alles staat in het Engels uitgelegd en ik vond het super interessant om te zien hoe het er daar vroeger uit moet gezien hebben.

img_7445

img_7457

Hét hoogetpunt volgens alle toeristische gidsen : Cuidad de las Artes y las Ciencias. Ik kan ze geen ongelijk geven. Op de foto’s komt het niet half zo groot over als het er eigelijk is. Als je daar naast 1 van de gebouwen staat, voel je je echt letterlijk een klein wezen op aarde. De architectuur is mindblowing, echt een dikke duim voor de ontwerper. En het blauwe water maakt alles nog dat tikkeltje impressionanter en groter lijken.

img_7894

img_7887

img_7464

Je kon voor €10 met een bootje op 1 van de ‘bassins’, en ook al is het suuuper toeristisch, ik zou het iedereen aanraden want het is super rustgevend (en hilarisch om je lief te zien spartelen met die roeispanen!)

img_7907img_7922img_7923

 

 

 

 

Op 10 minuutjes te voet van de Ciudad de las Artes ligt het Oceanogràfic, zoals de naam het zegt een oceanografisch centrum. Iets prijziger (rond de €21 euro als je ook hier je studentenkaart toon), maar ik vond het wel echt de moeite. Veel verschillende (water)dieren, vissen, een dolfijnenshow voor de kleintjes en in september viel het enorm mee van volk. Perfect om even uit te rusten na een drukkende dag en al dat rondstappen en toeristisch wezen. 

Vervolgens zijn we te voet naar het strand gewandeld omdat het volgens Google Maps maar een kleine 20 minuten was, maar dat was het dus niet. Ik herhaal : volg ons voorbeeld niet. We hebben er zeker een goeie 45-60 minuten over gedaan (en dat in 33°, dus de duik in zee deed meer dan een beetje deugd), vertrouw dus niet altijd op technologie…

img_7502img_7507img_7517

img_7525

Dicht bij ons hotel lag de Jardin Botánico. Volgens onze receptioniste een heel romantisch parkje. Dus wij daar naartoe uiteraard. Het is nu niet meteen het meest romantische park (ik had mij verwacht aan duizenden rozen, gekleurde bomen en violisten *kuch*), maar het is er wel rustgevend en de ervaren plantenkundige zal zich in de (planten)hemel wanen. Er staan duizenden soorten bloemen,struiken, bomen en cacti incluis naambordjes en weetjes over de soort. Ook niet duur en het ticket was 24u geldig dus perfect om te gaan rusten als je in de buurt ben of op date wilt en een rustige plek zoekt. 

img_7539

De laatste avond gingen we naar (werd ons verteld) een hippe beach-/nachtclub. Overdag zagen we er al veel jong volk en goed geklede mensen binnen gaan in de typische bar met zitzakken, palmbomen en emmers drank met op de achtergrond (of reken toch dat de helft van het strand mee kon luisteren) beats en salsamuziek. ’s Avonds was het iets teleurstellender. De gemiddelde leeftijd was 35 jaar en zowat 75% van hen liep te waggelen en morste drank over iedereen. Alhoewel het een openluchtclub is, was het er om te stikken tussen alle mensen die de hele dag al liepen te zweten en nu alcohol dronken en probeerden te dansen. De locatie, de bar en de ‘chillruimte’ beneden zijn wel prachtig ingericht, maar dat was voor mij dan ook het enige wat mij kon bekoren op die avond. (Heb ik al gezegd dat het schandalig duur was?)

img_7954

Als laatste wil ik graag delen waar we verbleven. We kozen niet voor een typisch hotel omdat je dan toch vaak te veel betaalt voor een veel te kleine kamer, met een appartement heb je tenminste wat ruimte, je eigen koelkast, keuken, zitruimte… We zaten in ‘Holastays Soho Suites’ De appartementen en de prijs-kwaliteit waren zeker meer dan inorde (behalve de renovaties die ervoor hadden gezorgd dat er een gat in ons badkamerplafond zat, maar soit, we hadden ons er snel over gezet. En renovaties betekenen meestal dat de appartementen worden vernieuwd). Er was een supermarktje in de buurt en ook de metro was op 200 meter. Enige opmerking is de rest van de buurt, niet aan te raden voor meisjes alleen. Het is namelijk gelegen in een zeer lokale buurt, tussen verschillende cafétjes waar dan ook meestal een hele hoop zatte Spanjaarden zaten en af en toe was de politie van de partij voor vechtpartijen en meer… In groep dus dik oké, anders beter opletten ’s avonds!

Mijn conclusie : Valencia is een topstad! De sfeer is fantastisch, genoeg toeristische bezienswaardigheden voor enkele dagen en als je de chance hebt van er wat langer te verblijven, is er meer dan genoeg om je bezig te houden, van shoppen, tapas en het strand tot kleinere kerkjes, pleintjes en parkjes.

Geef een reactie

