Once upon a time in interieurland … 👸

Er was eens en meisje met een heel lieve prins als vriend. En op een dag beleefde het meisje een dag uit de duizend. De prins toverde zomaar een Zara Home bon uit zijn mouw en gaf het meisje carte blanche. Ze kon haar geluk niet op. Samen met haar beste vriendin besloot het meisje op avontuur te gaan in het beruchte land van ‘De Veldstraat’ te Gent. Na vele besluiteloze uren en beproevingen kwamen de twee terug met een heuse schatkist. Het meisje was zo trots op haar dierbare schat dat ze dezen wou tonen aan het hele koninkrijk (en daarbuiten). Aanschouw hier mijn buit van mijn interieur-shop namiddag in Gent 😊.

img_8640

Queeste één.

img_8666img_8674

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat is een kot zonder wijnglazen? Juist ja, niet veel. Na 4 jaar op kot geleefd te hebben, heb ik eindelijk de tijd gemaakt om deftige wijnglazen te kopen voor de vele girlsnights die nog zullen komen. Maaaar … na vier jaar weet ik ondertussen ook dat mooie, echte glazen niet te heel lang overleven op zo’n avond of op eender welke avond en mijn lompheid in de buurt. Dus, chique plastiek glazen it is. Zara Home is iets prijziger voor een student maar er is ZO-VEEL keuze, want ik wil het liefst alles meenemen naar huis. Van koffiemokken tot pantoffels, dekbedden, kaarsen en borden en bestek. De blauwe (wijn)glazen waren €4,99 en zijn ook verkrijgbaar in het rood. Je kan mijn woorden letterlijk nemen als ik zeg dat we zeker 30 minuten lang alle kandidaat-glazen op de tafels in de winkel zelf hebben geplaatst om te vergelijken en te kunnen kiezen. Ook meerdere snapchatfoto’s en meningen werden heen en weer gestuurd. De verkoopsters hadden waarschijnlijk nooit verwacht dat we ooit een beslissing zouden nemen, maar yaaas  het is dus gelukt!

Nu zulke fancy glazen in mijn bezit zijn, vond ik dat ik er toch nog iets moest bovenop doen (en er was nog budget over dus why not). Ook al is mijn Ikeatafeltje niet mijn meest dierbare bezit, deze schattige onderzettertjes zijn volgens mij één van mijn meest vooruit kijkende ideeën geweest. And they are pweeettyyyy ! (Zara Home // €11,99 voor 4)

1790550250_2_1_3

De volgende glazen en/of bekers hebben de selectie helaas niet gehaald. (Allemaal tussen de €4,99 en €9,99 per stuk)

2153409800_1_1_32091409250_2_4_3

 

 

 

 

 

 

 

             (GOUD.EN.ZWART.KWIJL)                                                          (Ananas stijl?)

2223410999_1_1_42126409735_2_2_3

 

 

 

 

 

 

 

(Harry Potter en de Vuurbeker? Iemand?)                       (Too. Pretty. Want. Them. All.)

9137104735_2_1_39137104735_1_1_3

 

 

 

 

 

 

 

(Gewoon de mooiste beker ever. Ik zie mezelf hier zó hard elke morgen koffie uit drinken.)

2155409051_1_1_3ss

 

 

 

 

 

 

 

(Serieus Zara? Hoe mooi kan het worden?)          (En een plain white one om af te ronden.)

 

Moving on

img_8645img_8648

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De volgende aankoop waren deze kaarsenhouders in licht brons/goud (Flying Tiger // ik denk 2 of 3 euro per stuk) en een kaarsenschaaltje in rosé goud (want dat is vooral mijn favoriete kleur niet hoor, kuchkuch) (Hema // €8), want een gezellige ruimte zonder kaarsen is zoals een sleep-over zonder wijn, roddels en schattige puppyvideos. En meegaan met de trends is uiteraard ook belangrijk, dus ja, dicht tegen Kerstmis aan mag je je verwachten aan fluffy, kerstkaarsen en alles rood, groen en kerstbomen.

 

img_8656

 

Als laatste kocht ik dit doosje (Zeeman //  €3,99 als ik het me goed herinner) al een hele tijd voor ik in mijn nieuwe kot mocht, gewoon omdat het kan en omdat het een marble effect heeft. Marmer-effect duikt nu overal op, maar is al veel langer zichtbaar in heel het huis want het spreekt voor zich dat het elke kamer er extra chique uit laat zien. En geef nu toe, als je je rondslingerende prullen wilt opbergen voordat je gasten komen, dan doe je dat toch best in stijl?

 

Happy ever after, right?  (althans, tot de nieuwe volgende trend!)

 

P.S. : De ledlichtjes gebruikt in de foto’s zijn van Primark. In één van mijn vorige posten geef ik nog enkele andere tips hoe je ze optimaal kan gebruiken in je kot/woonkamer…

 

Geef een reactie

