Avondroutine + maskers van L’Oréal (Pure Clay Masker) & Kiehl’s

Het is koud. Het is nat. Het is donker. En dan zijn er nog die eindeloze reeks taken en deadlines die op je liggen te wachten. Kruip je ook net als mij zo snel mogelijk in je bed vanaf het moment dat de zon onder is (ja, ik bedoel 17u)? Dat is je volste recht en ik kruip ook graag snel in mijn bedje! MAAR.

Er is een MAAR inderdaad.

Snel in je bed kruipen, tot daar aan toe. Maar ik probeer er toch altijd zeker voor te zorgen dat ik mijn huid nog wat verwen voor ik onder de lakens kruip. Want vele vrouwen ‘vergeten’ hun make-up af te doen als ze gaan slapen. En ik was een deel van deze groep. Maar ik probeer er nu toch veel meer op te letten om ’s avonds iets later in bed te kruipen, maar toch met een propere huid zoetjes te dromen. Want als ik het niet doe, heb ik er elke ochtend spijt van (lees : roodheid, panda-ogen en puistjes 😦 ). Daarom wil ik graag met jullie mijn avondroutine eens delen. Ik zeg niet dat dit dé manier is om jouw huid te onderhouden. Elke huid is anders, dus als jij een iets vettigere huid hebt, dan raad ik aan om specifieke producten voor jouw type huid aan te schaffen. Sommige zalfjes, potjes en ‘wondermiddeltjes’ zijn vaak iets duurder, maar ik heb mij daar ook over gezet nadat ik duidelijk een verschil zag na het pamperen van mijn huid met de juiste producten voor mij.

15233598_10154673242297180_1036306500_o15218739_10154673204492180_1770787493_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het eerste wat ik doe is mijn make-up afhalen met een doekje als ik veel aan heb, of meteen met micellair water van Yves Rocher (of zoals ze het zelf noemen : Hydraterende Micellaire Reinigingslotion 2-in-1, Yves Rocher// €7,90) en een zacht watje. Dit zorgt ervoor dat je make-up weg is en je huid is gevoed. Mijn huid  voelt na het gebruik van dit water vaak heel fris en proper.

15218420_10154673205052180_1646710014_n

Hierna ga ik mijn gezicht wassen met zeep. Jup, je leest het goed. Maar natuurlijk met milde reinigingszeep die geschikt is voor de huid (in mijn geval de versie voor de droge huid). Een toefje van de reinigingsmousse (Nivea (te koop bij Kruidvat // €5,49) op je hand en afspoelen met lauw water. Je kan het ook even laten intrekken en daarna afspoelen. Niet alleen doet het warme water enorm veel deugd, maar de reinigingszeep zorgt dat mijn huid super zacht aanvoelt.

15211715_10154673204582180_663488916_n15207852_10154673219507180_1921215511_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als ik niet omval van de slaap, of als ik eens een middag vrij heb en mijn huid even wil verwennen, zal ik mijn huid belonen met een gezichtsmasker. Ik heb vandaag de nieuwe Pure Clay Mask van L’Oréal gekocht (nog -3 euro korting tot 1/12/’16! Print de bon uit van hun site en haast je naar bv. Kruidvat. Anders kost ‘ie amper €9,99 en je hebt drie verschillende kleuren met elk hun eigen eigenschappen). Ik koos voor de groene, oftewel het masker met groene eucalyptus. Dit masker belooft om te : je huid zuiver en matter te maken en te reinigen. Okee, gimme, aan de slag dus.

15211707_10154673219602180_475096560_n

Bij het openen van de verpakking (jup, nog niet eens het potje geopend) komt er al een heerlijke geur zijn intrede maken. Bij het openen van het potje zelf ruikt het nog steeds lekker, maar minder naar eucalyptus dan ik had verwacht. Ik ruik eerder een vleugje lavendel, maar mij hoor je niet klagen!

15207917_10154673220872180_1428506544_n15281080_10154673221062180_562262088_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn laagje ‘klei’ is niet zo dik als de meisjes in de tutorials op de site, dus ook niet zo vibrant groen. Nu tien minuutjes laten inwerken. De volle tien minuten lijken lang, maar zijn zó om. Enkele suggesties om je tien minuten nuttig in te vullen : A. Je kamer opruimen. B. Tutorials kijken op Youtube. C. Als je heel dapper bent, een pak friet gaan halen in de frituur. D. Instagram doorscrollen en alles liken. Tja, ook al klinken frietjes verleidelijk, ik heb mij toch bezig gehouden met mijn sociale leven (aka instagram) up-to-date te houden. Na 5 minuten begon de klei al heel hard te worden, mijn kaken waren amper te bewegen en er was een iet-wat ‘trekkend’ gevoel, maar naar mijn ervaring is dit heel normaal voor maskertjes.

15281872_10154673227602180_24177801_n

Tijdens het afspoelen van mijn gezicht voelde ik al dat mijn huid zachter was en gelukkig niet rood of enorm droog. Op het doosje zelf raden ze aan om het maskertje 2-3 maal per week te gebruiken en na 7 dagen zou je huid al een hele transformatie hebben ondergaan. Ik ben benieuwd, maar alleen al voor de geur en het zacht gevoel zal ik hem blijven gebruiken!

img_7132img_7136

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn ander favoriet is het kleimasker van Kiehl’s. Bij Kiehl’s (ik ging langs in Gent) kan je een persoonlijke huidtest krijgen en advies over de producten die het best bij jouw huidtype passen. Ik ben fan! Ik ging aan de haal met een potje met een grijs masker dat er letterlijk alleen uitziet als klei : de Rare Earth Pore Cleansing Masque (Kiehl’s // €25,00). Iets duurder, maar fjoeuw, als ik die pot leeg krijg binnen de 2 jaar zal dat al een prestatie zijn! Het masker op zich is geurloos en je mag toch een flink laagje op je huid smeren heb ik ervaren. Idem als het masker van L’Oréal, mag je het masker 10 minuten laten inwerken en na het afspoelen met lauw water voelt je huid ook zachter. Ik vind dat dit masker ook je poriën iets meer schoon maakt. Na je maskertje nog wat dagcrème aanbrengen, et voilà. Bed timeNighty-night 😘.

Geef een reactie

