londen? LONDEN!!!!

Op mijn bucketlist stond altijd 1 item dat ik dacht dat pas binnen enkele jaren afgevinkt zou worden door het dure prijskaartje : mijn vriendje Londen laten zien. Ik ben echt helemaaaal verliefd op de stad sinds ik er de eerste keer heen reisde toen ik 3 jaar was. En dat gevoel herhaalde zich opnieuw op mijn 5, 13, 14 en 15 jaar toen ik met mijn ouders nog vaak die bruisende stad mocht verkennen en (her)ontdekken. Dus toen die éne spam-mail van Eurostar in mijn mailbox viel en tickets voor €29 (enkel) voorstelde, heb ik zo goed als de dag erna geboekt. Een van mijn citytrips waar ik het meest naar uitkeek!

En Londen heeft mij voor de zoveelste keer niet teleurgesteld. Toegegeven, we hebben veel geluk gehad met het weer, want meestal staat Londen gelijk aan parapluweer, maar wij hebben maar een enkele druppels gehad en de rest van ons tripje was er zon en blauwe lucht!

Genoeg gepraat, hieronder kan je met mij mee dromen over de stad, de sfeer, de restaurants, de winkels … De stad die echt, maar echt ( maar echt hé!)  alles heeft! Bij elke foto zal ik natuurlijk wat uitleg schrijven en de aanraders extra de verf zetten! Verwacht je maar aan heeeeel veel cliché Engelse foto’s ! I ain’t even sorry #

DAG 1 :

Met kleine oogjes namen we de Eurostar in Rijsel rond 9u30 en 1 uur en 26 minuten later kwamen we toe om 10u in Londen (jup, handig als je naar Londen gaat want je wint een uur door het tijdsverschil. Een uur extra shoppen en sightseeing dus).

Na de check-in in ons hotel (dat in het stuk Baywater lag, 30 minuten met de metro vanaf St. Pancreas International Station, maar het hotel op zich was geen echte aanrader helaas), zijn we gaan lunchen in het eerste het beste restaurantje dat er okee uit zag. Goede keuze achteraf, want we hebben heerlijke pasta gegeten in een Italiaans restaurant : Ask Italian.

Daarna was het tijd om onze helden te ontmoeten  ;  Madame Tussauds was een flinke hap uit het budget (zo’n 30 euro per persoon), maar we vonden het beide de moeite. Zeker als je er nog nooit bent geweest, moet je dit zeker 1 keer doen in je leven. Er waren een hoop zalen met verschillende thema’s en een leuke attractie waar je in taxi’s/karretjes langs verschillende taferelen uit de geschiedenis van Engeland rondreed. Leuk voor een Engelse taalkundige student!

img_9795   img_0010

Tijdens het wandelen van de ene trekpleister naar de andere, zijn we (thank god) op een restaurant gestoten dat ik kende van de video’s die ik bekijk van 2 vloggers in de UK (zie foto hierboven met de wassen figuren op het bed 😉 ). Wagamama’s is een Japans restaurant dat ik ontelbare keren zie passeren in de video’s van Zoella en Pointlessblog dus dacht ik : dit MOET gewoon een topadresje zijn.

EN HMMMMMMMMMMM. Ik ging voor ‘donburi’ met eend, dat is rijst met ei, groentjes, sesamzaadjes en edamame als voorgerecht(because duh). Ik heb ontdekt dat er een filiaal in Antwerpen is, dus ik heb een voorgevoel dat ik nog vaak naar Antwerpen zal gaan om te shoppen en te lunchen!

img_9810

          img_9807   img_0011

DAG 2 : De tweede dag bleek een super zonnige dag, maar wel koud! Dus mutsje aan en op pad! We bezochten Buckingham Palace en we waren net op tijd om de ‘change of the guards te zien. ‘Kan het nog Britser???’ Ja. Want daarna zijn we richting Big Ben gelopen en ja hoor, ook daar hebben we de verplichte selfies genomen,  when in London…

St. James’s Market Pavilion. Omdat we besloten om het meeste te voet te doen (en de weg kwijt waren, ja dat ook), kwamen we vaak voorbij kleine pleintjes die niet zo toeristisch zijn. Hieronder zie je een soort ‘bewegend verhaal’ uitgevoerd door houten figuurtjes achter glas en de stem van Stephen Fry die het verhaal vertellen van The Handsome Butcher of St. James. 

Dag 2 was voornamelijk een shopdag in Oxford Street en Regent Street, dus er komt binnenkort een nieuwe fashion-blogpost aan over mijn veroveringen (en ik ben er heel blij mee, al zeg ik het zelf 😉 ).

DAG 3 : De laatste dag was vooral wat rondslenteren en nog wat meer shoppen. Tijd doden dus tot we de Eurostar terug naar huis namen rond 17u30.

Vooral Harrods is altijd de moeite. Uiteraard moest ik Engelse thee kopen, want hmm thee! Plus, kijk naar die schattige theedoosjes (ik heb vooral geen koperen potje gekocht, enkel en alleen omdat het bij mijn interieur past hoor…). Ik denk dat de regel wel klopt: als je het niet vindt in Harrods, dan vind je het nergens! Ze hebben er letterlijk alles van thee, tot flatscreens, speakers, juwelen, kilometers (ongeveer) gangen vol kleren en schoenen, sushi, piano’s, speelgoed, appartementen, spyware,… Ik ben er zeker van dat je een week kan rondlopen in Harrods en tóch nog niet alles gezien hebt. De legende zegt dat je er kan verdwalen en dan nooit meer de uitgang vindt… (eigen ervaring spreekt hier deels, leve de plannetjes bij elke lift).

 

Toiletten in Harrods zijn geen basic bitches. Zoveel is duidelijk.

 

En uiteraard kan je niet naar Londen gaan zonder fish and chipte proeven. Ook een flinke investering (€30 p.p. in Harrods, dus ik raad zeker aan om een goedkoper alternatief te zoeken, keuze genoeg in de lokale pubs), maar ik heb er de volle 100% (oftewel de volle vis) van genoten. Ohja en koperen potjes met saus op een marmeren blad. Koper. En. Marmer. En. Eten.

Beste citytrip ever ? YAAASSSS!

 

One thought on “londen? LONDEN!!!!

Geef een reactie

