Frisse zomerwraps met kip

Ja hoor, de blog leeft nog! Beetje druk met stage, examens, thesis en uiteraard even ontspannen na het drukste semester ooit… maar nu ik afgestudeerd ben (hooray for me) kan ik me weer storten op leuke dingen: reizen, shoppen, eten&koken en schrijven :).

Ik heb mijn portie vakantie en ontspanning al redelijk gehad, eerst een citytripje naar Madrid en nu ben ik net terug van een ontspannende week in Aix-en-Provence, het stadje waar ik ook 5 maanden heb geleefd (en genoten) tijdens mijn Erasmusverblijf. Daar verbleven we in een gezellige AirBnB. Aangezien we een gezellig appartement hadden met een keuken, hebben we ons uitgeleefd en heerlijke dingen gemaakt! Eén van ons recepten haalden we uit de Flair en probeerden we uit; en met een verrukkelijk resultaat tot gevolg. Wraps met kip, mango, feta en UITERAARD avocado (want wat is een zomervakantie zonder avo Avocado on Google Android 7.1). Zoals altijd zijn de maten en hoeveelheden van de ingrediënten weer à l’improviste. Maar dankzij de foto’s die stap voor tonen wat we allemaal op de wraps gebruikten, is het volgens mij wel duidelijk hoe heerlijk de wraps waren en hoe gemakkelijk ze zelf te maken zijn ;-). Een glaasje rosé erbij en we waren gelukkig!  Aaah, il est bien vivre en la douce France 😍 !

Ingrediënten: (voor 6 wraps)

  • 2 avocado’s geplet (en kruiden naar wens)
  • 6 wraps
  • 1 mango in blokjes
  • fetakaas (in blokjes)
  • kippenblokjes of -reepjes (goed gekruid) gebakken in olijfolie
  • arrabiatasaus of gewone tomatensaus

Bereiding:

Begin met de wraps 10 seconden op te warmen in de microgolf (of in een pan) en leg elke wrap apart op een bord om de ingrediënten toe te voegen. Schep een goede lepel geplette avocado op de wrap en smeer verticaal uit.

Leg enkele stukjes kip op de wrap en voeg mango toe, blijf in dezelfde richting werken om te zorgen dat alles mooi in de wrap past wanneer je ‘m oprolt.

Hierna hebben wij – voor de pikante durvers – nog wat arriabatasaus toegevoegd maar je kan ook gewone tomatensaus of een andere dressing toevoegen om de wrap iets ‘sappiger’ te maken. Fetablokjes zorgen voor een bite en verzachten de pikantheid van de saus een beetje. Lekkere smaken die heel goed samen gaan en gewoon doen denken aan een puur zomergevoel, maar vooral : DIE KLEURENCOMBINATIE tho!

 

Oprollen zoals een wrap (bekijk de juiste techniek) et voilà. Van ons weekje vakantie was dit – naar mijn bescheiden mening – één van de lekkerste maaltijden en bovendien was het eten klaar op amper 15 minuten. Een makkie dus voor iedereen die wel een lekkere lichte, zomerse maaltijd lust, maar geen zin heeft om lang in de keuken te staan.

 

 

8
// Dit. Is. Vakantie! // (foto: Kimberley Van Durme)
9
Geef een reactie

